פטרה, נס ציונה

מסעדה שקוראים לה "פטרה", שנמצאת בפאתי נס ציונה (במקור, בצומת ביל"ו), מתהדרת בכך שהיא מגישה אוכל לבנוני ובעליה הם מרמלה. על זה אומרים: רק בישראל!

התגלגלתי לכאן במקרה. באמת! בתום כנס בו אירחנו (גיורא ואני) קבוצה נכבדה של חוקרים בעלי שם מרחבי העולם, תכננו לחגוג את ארוחת הערב האחרונה יחדיו במסעדה אחרת, אך בשל תקלה לא ברורה – ההזמנה שם לא התקבלה. שעתיים לפני מועד הארוחה, התקשרנו ל"פטרה", ושם לא היה קשה להשיג שולחן ל – 25 איש. נכון, המסעדה גדולה למדי, אך אחד העובדים החביבים במקום אמר לי שאם היה זה סופשבוע – היינו צריכים להמתין לשולחן פנוי לפחות שעה.

בשל היותה אירוע הסיום של כנס משמעותי שארגנו, התנקזו לארוחה הזו הרבה רגשות ותחושות (שמחה, סיפוק, גאווה, הקלה, ועוד) וחוויות רבות. כל אלו ריחפו מעל השולחן הארוך ובין היושבים סביבו, והארוחה כולה היתה מהנה מאוד.

הכנאפה שהוגשה לקינוח היא כנאפה של מסעדות: מנה אישית שמבשלים במקום. ודוק: "מבשלים במקום" ולא "מכינים במקום". כמו במקומות רבים, המנות האישיות מוכנות מראש במקרר. כאן, ב"פטרה", המנה האישית שמורה עם הגבינה למטה והאטריות למעלה. האטריות ספגו, ככל הנראה, הרבה מן הלחות של הגבינה, כך שהבישול לא הצליח להוציא מהן פריכוּת, והן נותרו רכות למדי.

שכבת הגבינה היתה טעימה מאוד – מזמן לא פגשתי בגבינה טעימה שכזו. לצערי, לא הספקתי לברר אצל אנשי המקום באיזו גבינה מדובר. היא היתה נימוחה מאוד ורק מעט מתוקה. ההפתעה הזו פיצתה באופן כלשהו על שכבת האטריות המאכזבת, ובסך הכל העניקה למנה רעננות מעניינת מאוד.

לא הייתי חוזר לכאן רק כדי לאכול כנאפה, אך בתום ארוחה לא כבדה מדי (אני לא אוכל בשר/דגים) – כדאי לא לוותר על המנה הזו. ואם אתם כבר נשארים לקינוח, אל תוותרו על התה המיוחד שמוגש במקום – בשילוב של שברי אגוזים מעורבים בתבלינים! – שאת הסוד שלו סירבו בתוקף לגלות לי.

  

מסעדת "פטרה" [פייסבוק]
בן גוריון 4, נס ציונה
02-6283582

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.